Ervaringen Marieke | week 1-4

bfit personal training personal trainer den bosch voedingsadvies bootcamp
Het verhaal van Marina
6 maart 2018
Bootcamp buiten den bosch - BFIT
Ervaringen Willem | week 1-4
20 juni 2018

Ervaringen Marieke | week 1-4

bfit personal training personal trainer den bosch voedingsadvies bootcamp

Gedurende 12 weken gaat Marieke samen met BFIT personal training werken aan haar persoonlijke doelstellingen. Nadat ze eind 2017 bevallen is van haar eerste kindje wil ze graag paar kilo afvallen en fitter worden. Gedurende deze 12 weken wil zij graag haar ervaringen delen met de personen die dezelfde doelstellingen hebben als haar. Lees hieronder haar verhaal:

Periode van uitstellen is voorbij..

De periode van uitstellen is voorbij. Na een jaar zwangerschap en herstellen van de bevalling is het toch echt tijd om het sporten weer op te pakken. Want hoelang kan je als excuus gebruiken dat je aan het herstellen bent? Ik wil heel graag een paar kilo afvallen, maar waar moet ik de tijd vandaan halen met een baby van vier maanden thuis en vier dagen werken? Oplossing: een goede organisatie en gewoon doen! Want ook al lijkt er geen tijd om te sporten, het is er wel! Dat uurtje op de bank, kan ook vervangen worden door een uurtje sporten. Dus toen ik BFIT personal training Den Bosch ontdekte en daarbij Berend en las hoe hij met personal training en voedingsbegeleiding mensen helpt hun doen te behalen dacht ik Ja, dat wil ik. Een goede stok achter de deur!

 

Ja zeggen was makkelijk, maar nu moest ik dan ook echt over in doen. Samen met mijn personal trainer Berend heb ik de sportmomenten bepaald en uitleg gekregen over hoe ik mijn voeding in de app kan bijhouden. Om mijn doel te behalen heeft Berend uitgerekend hoeveel calorieën ik mag eten: 1700. Best veel! Ik moet je zeggen; heb nog geen moment honger gehad en is er soms ook nog best ruimte voor wat lekkers. Want zoals Berend zegt: eten van de schijf van vijf is het uitgangspunt, maar soms iets lekkers mag best! Zolang je maar binnen je caloriebehoefte blijft! Zo drink ik graag in het weekend een wijntje en chocolade op zijn tijd en dat mag.
Ik sport nu twee keer per week met Berend. Eén keer in de avond en één keer voordat ik ga werken. De derde keer doe ik een Hitt training thuis. Die flexibiliteit is super fijn. En tuurlijk, het is niet dat ik elke keer vol enthousiasme mijn bed uitspring om om 7.00 uur te trainen, maar achteraf ben ik blij. Gedurende de dag houd ik bij wat ik eet en elke ochtend weeg ik mijzelf. Het gemiddelde gewicht over de zeven dagen telt. En dat vind ik best confronterend. Mijn gewicht schommelt ontzettend. Ik let op wat ik eet en zorg dat ik binnen mijn caloriebehoefte blijf, maar toch was ik de éne dag een kilo zwaarder en twee dagen later weer lichter. Oorzaak: waarschijnlijk de hormonen. Berend had door dat ik hiermee zat en heeft het verder uitgezocht en uitgelegd. Niet focussen op de kilo’s, het gaat ook om de centimeters. Lastig voor mij, maar probeer het van mij af te zetten. Al ben ik natuurlijk wel blij nu het tij is gekeerd en de weegschaal naar beneden gaat.

 

De eerste vier weken zitten er nu op en ik voel mij goed! En niet alleen geestelijk, de weegscha

 

al en de centimeters tonen aan dat het lichamelijk ook de goede kant op gaat. Ikben nu al 2,5 kilo en centimeters rond mijn heupen taille. Laat de komende acht weken maar komen. Dan ben ik klaar voor de zomer.
Volg BFIT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *